موسسه غیر دولتی زمین و مسکن گیلان گشت سروش
خدمات مسافرتی ، گردشگری ، املاک و مستغلات
گیلان گشت سروش اولین موسسه غیر دولتی زمین و مسکن و آژانس خدمات تلفیقی در سطح استان گیلان است که طیف متنوعی از خدمات را به مردم بومی استان گیلان و میهمانان ، مسافران و گردشگران ارجمند از سراسر کشور ارائه میکند .
دفتر مرکزی این موسسه در استان تهران ، شهر تهران ، منطقه ۲۲ شهرداری ( دهکده المپیک ) ، شهرک جهاد واقع شده است و اکنون در حال توسعه خدمات خود در سطح استان های کشور میباشد .
شهرستان آستانه اشرفیه در جلگه سرسبز گیلان به عنوان نماینده فعال و شعبه استانی این موسسه ، دو استان شمالی یعنی مازندران و گیلان را تحت پوشش خود قرار داده است .
محدوده جغرافیایی فعالیت موسسه غیر دولتی زمین و مسکن گیلان گشت سروش ، تمام شهر ها و روستاهای سطح این دو استان میباشد . از آستارا در شمالی ترین نقطه تا شهرستان ساری در شرقی ترین نقطه مازندران.
موســسه غیر دولتی زمیــن و مسکن گیلان گشت امــید
۱: خدمات گردشگری و مسافرتی
۲: خدمات املاک و مستغلات
محور اصلی فعالیت های این موسسه روی دو محور فوق الاشاره بنیان گذاشته شده است . اگرچه این دو بخش ساختاری کاملاً مجزا دارند اما در گیلان گشت سروش با تحلیل و آنالیز شرایط اقلیمی و پتانسیل های اکوسیستمی منطقه به این نتیجه رسیدیم که میتوان هر دو را تلفیق کرد .
خدمات گردشگری و مسافرتی ما :
معرفی کلیه مشاغل مرتبط با گردشگری
معرفی هتل ، سوئیت ، ویلا و مسافرخانه
رزرو هتل های داخلی و خارجی
رزرو سوئیت ، ویلا ، اقامتگاه
هماهنگی و اجاره اتومبیل و اتوبوس توریستی
ارائه انواع بیمه های مسافرتی
معرفی و رزرو تمام اقامتگاه
تور لیدری و راهنمایی گردشگری
اطلاع رسانی به گردشگران
گردشگری پزشکی و بهداشتی
از آنجایی که استان گیلان به دلایل متعدد اقلیمی و اکوسیستمی یکی از مقاصد اصلی مسافرت ایرانیان از نقاط و دور است لذا میطلبید که برای ارائه خدمات مطلوب تر و پایدارتر به تجمیع خدمات در یک موسسه اقدام کنیم تا فعالیت مثمر تری داشته باشیم !
خدمات مربوط به املاک و مستغلات :
خرید ، فروش ، رهن و اجاره
آپارتمان ، ویلا ، خانه و مغازه
باغ ، باغچه ، زمین ، باغ ویلا ، باغچه
اخذ سند و تنظیم سند ملکی و قولنامه
سنجش ، ارزیابی و ارزش گذاری ملک
انواع خدمات طراحی و نقشه برداری
املاک صنعتی ، اداری و کشاورزی
مشاوره و مشارکت در ساخت
از مدت ها پیش گیلان گشت سروش تصمیم داشته است که حوزه توریسم و گردشگری را با خدمات مربوط به املاک و مستغلات تلفیق کند تا نتایج فعالیت در این حوزه چشمگیر تر باشد . سخت بود اما انجام شد .
تماس با مدیریت گیلان گشت سروش :
آدرس دفتر شمال : گیلان ، شهرستان آستانه اشرفیه ، بعد از روستای دستک ، روستای دهنه سر سفیدرود
مهارتهای لازم برای اینکه فعالیت و کسب و کار و تجارت در عرصه املاک و مستغلات و بنگاه داری :
توانایی ملاقات با افراد جدید
توانایی ایجاد ارتباطات شخصی
توانایی پیگیری سفارشات مشتریان
توانایی تعیین انتظارات مناسب و بجا
بررسی جزئیات
توجه بیشتر به کسب درآمد
معاملات
کسانی که مبادرت به خرید و فروش ملک میکنند باید با نکات اولیه و مهمی در خصوص قرارداد های راجع به املاک آشنا باشد.
قراردادهای راجع به املاک مانند؛ زمین (مسکونی، صنعتی، کشاورزی) املاک مسکونی (خانه، آپارتمان، ویلا) املاک تجاری (دفتر، مغازه، کارگاه) است. بهطورکلی، املاک در دسته اموال غیرمنقول قرار میگیرند، به این معنا که اموالی هستند که قابل جابهجایی بدون آسیب زدن نمیباشند، به همین دلیل دارای قواعد حقوقی خاص خود هستند.
مرحله نخست: توافق
در این مرحله خریدار و فروشنده با یکدیگر توافق می نمایند و آنرا بصورت مکتوب در می آورند.
مرحله دوم: ثبت در سیستم
بعد از اینکه خریدار و فروشنده توافق نمودند و اقدام به تنظیم مبایعهنامه کردند، لازم است به بنگاه املاک و مستغلات که حتماً رسمی و معتبر باشد مراجعه کنند تا متعاقباً در سیستم نرمافزاری جامع ثبت نمایند. بعد از اینکه مشخصات طرفین و ملک در سیستم ثبت گردید کد رهگیری معاملات ملکی صادر می شود.
مرحله سوم: سند زدن ملک
در این مرحله لازم است که فروشنده با مدارک شناسایی، به دفتر اسناد رسمی مراجعه نماید. دفتر اسناد متعاقباً لیست مدارکی که برای تشکیل پرونده لازم هستند، به فروشنده ارائه می دهد تا آنها را آماده نماید. .
قرارداد مکتوب
برای یک توافقنامه میان کارگزار و مشتری، مهم است که یک سند قانونی که به شکل شفاف نوشته شدهاست، وجود داشته باشد تا از هر دو طرف محافظت شود. اگر طرفین فقط یک توافق شفاهی داشته باشند، احتمال اینکه مناقشهای دربارهٔ قرارداد و چگونگی فروخته شدن ملک رخ دهد بیشتر است.
تصنیف راه عشق با صدای مرحوم ابراهیم قربانی
بنگاه املاک و مستغلات
املاک و مستغلات ، نوعی بنگاه تجاری است که در حوزه تجارت املاک و مستغلات فعال بوده و در این حوزه به فروشندگان و خریداران در خصوص قیمت گذاری و تنظیم و تدوین قرارداد های مربوطه، راهنمایی و مشاوره ارائه می نماید. کارگزار املاک و مستغلات یا یک مشاور املاک و مستغلات، شخصی است که نماینده فروشندگان یا خریداران املاک و مستغلات است. اگرچه ممکن است یک کارگزار به شکل مستقل هم کار کند، اما مشاوران معمولاً تحت پوشش یک کارگزار مجاز، به عنوان نماینده مشتریان کار میکنند. کارگزاران و مشاوران، از طرف دولت مجوز دارند که در خصوص قراردادهای فروش مذاکره کنند و اسناد لازم برای انعقاد تراکنشهای ملکی را مدیریت نمایند. در آمریکای شمالی، برخی از کارگزاران و مشاوران، عضو انجمن ملی مسکن (NAR) هستند که بزرگترین انجمن تجاری در این صنعت میباشد. اعضای NAR طبق اصول و قواعد اخلاقی موظف هستند که بر زیر و بم الزامات حقوقی دولتی مسلط باشند تا بتوانند در راستای منافع مشتری کار کنند. معمولاً به خریداران و فروشندگان توصیه میشود که با یک مشاور املاک حرفهای و مجوزدار مشاوره کنند.
بهطور کلی، کارگزاران املاک و مستغلات یا مشاوران املاک، به چهار دسته تقسیم میشوند:
مشاوران فروشنده، مالکان معمولاً با این دسته از مشاوران تماس میگیرند تا برای بازاریابی ملک خود برای فروش یا اجاره، به آنها کمک کنند.
مشاوران خریدار، کارگزاران یا فروشندگانی هستند که به خریداران برای خرید ملک کمک میکنند.
مشاوران دو طرفه در یک معامله، هم به خریدار و هم به فروشنده کمک میکنند. یک کارگزار املاک و مستغلات به منظور محافظت از صحت مجوز خود، موظف است به هر دو طرف (خریدار و فروشنده) یک مشاوره صادقانه و منصفانه ارائه کند و بایستی از دو طرف درخواست کند که یک قرارداد نمایندگی دوطرفه امضا کنند. معمولاً، قوانین و مقررات خاصی برای مشاوران دو طرفه اجرا میشود، به خصوص دربارهٔ قیمت مورد مذاکره. در شرایط نمایندگی دو طرفه، بیشتر احتمال دارد که تضاد منافع رخ دهد که معمولاً منجر به از دست رفتن وکالت هر دو طرف میشود. قوانین دولتی کشورها با هم متفاوت است و هر یک به شکلی نمایندگی دوطرفه را تفسیر میکنند و بعضی کشورها دیگر این مسئله را مجاز نمیدانند. در برخی کشورها، نمایندگی دو طرفه را میتوان در شرایطی به کار برد که یک کارگزاری (نه یک مشاور) هم نماینده خریدار و هم فروشنده باشد. اگر یک مشاور از کارگزاری یک خانه برای فروش داشته باشد و یکی دیگر از مشاوران همان کارگزاری، یک قرارداد کارگزاری خریدار با یک خریدار داشته باشد که مایل به خریدن آن ملک باشد، نمایندگی دو طرفه اتفاق میافتد.
کارگزاران معاملات نوعی محدود از نمایندگی برای خریدار و فروشنده به همراه دارد اما بدون الزامات و تعهدات محرمانه. کارگزاران معاملات حین انجام معاملات به خریداران، فروشندگان یا هر دو کمک میکنند، بدون آن که نماینده منافع هیچیک از طرفین باشند. این کمکها همان اسناد قانونی هستند که برای یک توافقنامه میان خریدار و فروشنده و چگونگی نقل و انتقال یک ملک خاص، وجود دارد.
یک کارگزار املاک و مستغلات، معمولاً برای تکمیل موفق یک فروش، کمسیون املاک دریافت میکند. در مناطق مختلف آمریکا، در صورت ارائه خدمات کامل کارگزاری، این کمیسیون رِنجی بین ۵ تا ۶ درصد از قیمت فروش ملک را دارد، اما این درصد در ایالات و حتی مناطق متفاوت است. این کمیسیون را میتوان با سایر کارگزاران یا مشاوران املاک که در معامله مشارکت داشتهاند، تقسیم کرد. کارگزاران با دستمزد ثابت و کارگزارانی که برای خدمات دستمزد میگیرند، ممکن است بسته به نوع خدمات پیشنهادی، دستمزد بسیار کمتری دریافت کنند.
در ایالات متحده، کارگزاران و فروشندگان املاک، نه توسط دولت فدرال بلکه توسط هر ایالات مجوز میگیرند. هر ایالات یک «کمیته» املاک دارد که بر کارگزاران و مشاوران املاک نظارت داشته و به آنها مجوز میدهد. به عنوان مثال، برخی ایالتها فقط به وکلا اجازه میدهند که اسناد مربوط به انتقال ملک حقیقی را تهیه کنند. در حالی که سایر ایالات به مشاور املاکی که مجوز داشته باشد نیز این اجازه را میدهند. قوانین ایالتی وجود دارد که نوع رابطهای که ممکن است میان مشتریان و مجوزداران املاک وجود داشته باشد را تعریف میکند، و همچنین وظایف حقوقی مجوزداران املاک که بتوانند با استفاده از آن، به مشتریان و مردم خدمات ارائه دهند.
آموزش در حوزه املاک و مستغلات
برای کسب مجوز، اکثر ایالتها متقاضی را ملزم میکنند که یک حداقل ساعت کلاس درسی جهت مطالعه قوانین املاک و مستغلات را بگذارد تا بتواند در آزمون مجوز شرکت کند. چنین آموزشهایی اغلب توسط شرکتهای املاک یا توسط شرکتهای آموزش تأمین میشود که هر دو آنها معمولاً موجز آموزش چنین دورههایی را در ایالت مذکور دارند. دورهها به گونهای طراحی شده که مجوزدار جدید را برای جنبههای حقوقی عمل انتقال ملک آماده سازد تا بتواند از آزمون کسب مجوز دولتی عبور کند.
گیلان گشت سروش